Bel ons: 0478 732 659

Online Adverteren

Online Adverteren

 

Online adverteren, ook wel search engine advertising (SEA) of Pay Per Click (PPC) genoemd is een vorm van adverteren waar de klant enkel moet betalen wanneer iemand op de advertentie klikt.

 

Voordelen van online adverteren

 

Op korte tijd kan u veel bezoekers naar uw website krijgen

Door het opzetten van een online advertentie campagne is het mogelijk om zeer snel nieuwe bezoekers op uw website te krijgen, tegenover zoekmachine optimalisatie waar u moet rekenen op minstens 3-6 maanden vooraleer u resultaten zal zien.

U betaalt enkel een kost bij het aanklikken van de advertentie

Door enkel te moeten betalen wanneer iemand uw advertentie aanklikt zorgt u ervoor dat iedere euro goed gespendeerd is. Bij het adverteren in een tijdschrift, krant of op tv hangt de kost van uw advertentie af van het aantal oplagen of aantal kijkers. U betaalt dus ook voor mensen die niet geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten. Bij online adverteren betaalt u enkel bij potentiële klanten die geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten waardoor u kost beperkt blijft en u een maximaal rendement uit uw investering kan halen.

Doelgerichtheid van de advertenties

Online advertenties bieden de mogelijk om uw doelgroep zeer gericht te selecteren. Bij zoekmachine advertenties kan u bijvoorbeeld enkel uw advertentie laten tonen bij zoekwoorden die specifiek voor uw bedrijf geschikt zijn, tevens is er de mogelijkheid om deze advertenties enkel te tonen in uw regio. Bij social media advertentie campagnes is het mogelijk om uw doelgroep te selecteren op meer persoonlijke criteria zoals interesses, leeftijd, geslacht, regio,…

Integratie met andere marketing campagnes

Via online adverteren heeft u de mogelijkheid om lopende marketing campagnes een groter bereik te geven. U kan bijvoorbeeld tijdelijke promoties of acties in de kijker zetten door een gerichte online campagne op te zetten en meer potentiële klanten te bereiken.

Resultaten zijn meetbaar

Door de integratie van web analytics kan u iedere online campagne meten en analyseren waardoor u onmiddellijk ziet waar u de beste resultaten behaalt. Door een analyse van deze gegevens kan u de campagnes bijsturen om een nog beter return uit uw online marketing campagnes te halen.

 

Vormen van online adverteren

 

Zoekmachine advertenties (Google Adwords)

Zoekmachine advertenties worden weergegeven aan de hand van de ingestelde zoekwoorden. Deze advertenties verschijnen meestal boven of rechts naarst de gewone zoekresultaten.

Adverteren op andere websites (Google Display Network)

Deze advertenties worden weergegeven op pagina’s van websites waarvan de inhoud relevant is met uw geselecteerde categorieën of zoekwoorden.

Sociale media advertenties (Facebook, Linkedin)

Sociale media advertenties worden weergegeven op websites zoals Facebook of Linkedin. De selectie voor weergave gebeurt niet op zoekwoorden maar op persoonlijke criteria van de gebruikers zoals leeftijd, geslacht, interesses,… Deze vorm van adverteren is zeer geschikt voor uw bedrijf meer naambekendheid te geven en is een uitstekend middel om in samenwerking met een bedrijfspagina op Facebook of Linkedin aan potentiële klanten uw bedrijf, producten of diensten voor te stellen.

Retargeting

Retargeting wordt gebruikt wanneer iemand uw website reeds bezocht heeft maar geen actie heeft ondernomen of niets heeft gekocht. Door retargeting kan u uw advertentie laten zien aan deze bezoekers en hen alsnog te overtuigen om uw website opnieuw te bezoeken en iets te kopen.

 

Onze aanpak voor online adverteren

 

Strategie bepalen

Voor het bepalen een goede online advertentie strategie is het van belang te weten welke doelstellingen onze klant heeft. In samenspraak met de klant maken we de keuze welke vormen van online adverteren het best bij zijn bedrijf passen. Nadat we bepaald hebben welke vorm (of combinatie van verschillende vormen) we kunnen gebruiken gaan we voor iedere vorm de doelgroep en zoekwoorden selecteren.

Implementatie

De implementatie van uw campagne begint bij het opmaken van een goede advertentie titel en tekst. Door uw advertentie te voorzien van een goede titel en tekst zullen mensen sneller geneigd zijn te klikken op de advertentie en verhoogt dit uw kansen op een nieuwe klant. Tevens zal hierdoor uw kost per klik lager zijn waardoor uw rendement zal stijgen tegenover uw investering.

Meten, bijsturen en rapporteren

Door een grondige analyse te maken van de bezoekers die op uw website terecht komen via online advertenties kunnen we snel bijsturen waar nodig. Voor de best renderende advertentie teksten en advertentie kanalen kunnen we het budget verhogen en de minder presterende advertenties elimineren we. Op deze manier zorgen we ervoor dat u als klant steeds de beste return krijgt op uw investering. Verder zorgen we ervoor dat u steeds op de hoogte bent van de kosten en resultaten door een grondige rapportage te maken van uw online advertentie campagnes.

Facebook

2BeVisible

Stientjesstraat 58
8570 Anzegem

Tel: 0478 732 659
Email: info@2bevisible.be
BTW: BE0537.359.709